Alla insamlade pengar går tillbaks i välgörenhet, lokalt, nationellt och internationellt.

Lions har små administrativa kostnader som helt finansieras genom medlemsavgifter.

Skene Marten

På Skene Marten säljer vi hemliga lådor. Vi tackar de företag som är med och skänker varor till våra lådor.

Tack vare givmilda besökare på marknaden brukar vi sälja över 1000 lådor.

Det är alltid mycket trevligt och på marknaden får vi ofta en hälsning från personer som vi kunnat hjälpa tack vare er.

Julmarknaden i Kinna och Skene

Julskyltningsdagen har vi lotterier, säljer julkärvar och bjuder på glögg och pepparkakor.

Försäljning av julkärvar fortsätter sedan fram till jul.

Lion Ingvar Elmemo säljer kärvar utanför systembolaget.

Våffeldagen

I samband med våffeldagen bjuder vi på kaffe och våfflor på Kinna torg och utanför MM i Skene.

Samtidigt samlar vi in pengar till Cancerfond Väst.

Lions cancerfond Väst har sedan starten 2010 samlat in över 15 miljoner kronor.

Länk: Lions Cancerfond Väst

Insamling av begagnade glasögon.

Lions samlar in glasögon i hela världen som sedan tvättas och dokumenteras för att delas ut i fattigare länder.

Miljontals glasögon har genom Lions försorg hjälpt dom som annars inte kunnat köpa ett par glasögon till ett bättre liv.

Glasögon kan lämnas till:

Wikander Synsam, Boråsvägen 33

Demitz Optik, Sätraplan 3

Ahléns Optik, Klockaregatan 3

Lion Sven Nilsson får en kund på en hemlig låda eller två.

Lion Eje Lundh, Lars-Ove Hartwig och Erkki Koskelainen på julmarknaden i Skene.